Gmina Wieluń informuje, że zadanie pod nazwą:
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wieluń w roku 2024”
dotyczące unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest poprzez składowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych jest realizowane z udziałem środków
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi poprzez dofinansowanie w formie dotacji w wysokości 34 581,00 zł. Wartość ogólna zadania 48 863,66 zł
Szanowni Państwo,
Urząd Miejski w Wieluniu uprzejmie informuje, że opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Wieluń należy dokonywać przelewem lub gotówką na indywidualny numer rachunku w Rejonowym Banku Spółdzielczym w Lututowie, pl. Legionów 2, 98-300 Wieluń (oddział Wieluń), wygenerowany i przypisany dla poszczególnych właścicieli.
Jednocześnie informujemy, iż wysokość opłaty miesięcznej została wyliczona indywidualnie dla każdego właściciela nieruchomości w złożonej przez niego deklaracji.
Od dnia 1 października 2024 roku wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi:
- 25 zł miesięcznie od mieszkańca, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny; w przypadku stwierdzenia przez Urząd braku segregacji, kwota miesięcznej opłaty od osoby zostanie potrojona. Przypominamy, że segregacja odpadów jest obowiązkowa!
Miesięczną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, należy wnosić z dołu bez wezwania, w cyklu kwartalnym w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe, w terminach:
1) za miesiące styczeń, luty i marzec - do 31 marca danego roku;
2) za miesiące kwiecień, maj i czerwiec - do 30 czerwca danego roku;
3) za miesiące lipiec, sierpień i wrzesień - do 30 września danego roku;
4) za miesiące październik, listopad i grudzień - do 31 grudnia danego roku.
Na dokumencie wpłaty należy podać dane osoby, która złożyła deklarację za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz adres z którego odbierane są odpady.
Jak segregować odpady na terenie Gminy Wieluń?
Jednocześnie przypominamy, iż zgodnie z art. 5 ust. 5 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wieluń dopuszcza się stosowanie przez właścicieli nieruchomości pojemników do zbierania odpadów komunalnych w innej kolorystyce niż wymagana pod warunkiem trwałego zamieszczenia na nich napisu typu „Szkło”, „Metale i tworzywa sztuczne”, „Bio”, (np. w formie naklejki), do zbierania jakiego odpadu dany pojemnik jest przeznaczony.
Wieluń jest jednym z 5 miast w Polsce zakwalifikowanych do wzięcia udziału w pilotażowym programie priorytetowym gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) ogłoszonym przez Ministerstwo Środowiska.
Na dzień przed wejściem w życie Wspólnego Systemu Segregacji Odpadów, który zaczął obowiązywać na terenie całego kraju od 1 lipca, w Wieluniu odbyła się konferencja prasowa z udziałem Wiceministra Środowiska Sławomira Mazurka oraz Burmistrza Wielunia Pawła Okrasy.
Nowe prawo dla czystego środowiska - strona Ministerstwa Środowiska.
Jak segregować odpady komunalne na terenie Gminy Wieluń? Co, jak i gdzie wrzucamy?
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - Gmina Wieluń.
Wykaz podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny na terenie Gminy Wieluń.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2015 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2016 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2017 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2018 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2019 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2020 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2021 rok.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za 2022 rok.
Podkategorie
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec